Din medlemsavgift baseras på den information som du årligen rapporterar in till ME/Svenskt Näringsliv. Sista datum för årets insamling var den 28 februari, men du som inte hunnit rapportera ditt företags uppgifter har ännu möjlighet!
Medlemsuppgiftsinsamlingen sker en gång per år för de företag som är medlemmar hos en organisation ansluten till Svenskt Näringsliv (däribland ME). De uppgifter som rapporteras (lönesummor och antal anställda) används sedan för att säkerställa att du som medlem får en korrekt årsavgift.
Nu har det åter blivit dags för rapportering! Från och med mitten på januari skickades inbjudan och instruktioner ut till ME:s medlemsföretag.
Stöd vid korttidsarbete?
Har du använt dig av stöd vid korttidsarbete under 2022? I medlemsavgiften är det som alltid företagets totalt utbetalda bruttolönesumma som efterfrågas, även för de delar där företaget eventuellt omfattats av stöd för korttidsarbete eller annat stöd.
Var och när ska jag lämna in uppgifterna?
Insamlingen av uppgifterna sker via Medlemsuppgift. Webbtjänsten är nu öppen. Sista dag att lämna in uppgifter är den 28 februari. Obs, du som inte rapporterat ännu har fortfarande möjlighet.
Obs! 2023 har inloggningen till Medlemsuppgift uppdaterats och du behöver därför börja med att skapa ett konto genom att registrera dina uppgifter. När du skapar ett konto är det viktigt att du använder e-postadressen som inbjudan skickades till.
För att ni ska bli debiterade rätt avgift, är det viktigt att logga in och lämna medlemsuppgifterna i tid. Om du inte lämnar er medlemsuppgift i tid får ditt företag, liksom tidigare, föregående års avgiftsunderlag uppräknat med 20 procent.
Support och svar på frågor
Behöver du hjälp eller har frågor kring inrapporteringen? Ring Medlemsavgift på 08-580 022 20 eller mejla till deras support.
Kontakta ME
Öppettiderna för ME:s rådgivning är vardagar 08.00-16.00.
Publicerad 01 March 2023